Handmatig en automatisch beoordelen
Waarom kan een klant op handmatig beoordelen staan?
Het kan zijn dat de conversie automatisch heeft geoordeeld dat er in de vorige versie al handmatige aanpassingen voor deze klant zijn gedaan en dus heeft geconcludeerd dat de klant op handmatig moet blijven staan.
Of kan het zijn dat de klant een ongeldige status heeft bereikt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan overlappende voorzieningen. Ook dan is de klant na de conversie op handmatig komen te staan.
Wat is handmatig beoordelen?
Wanneer een klant op handmatig beoordelen staat, zullen de bijbehorende acties op pauze staan. Je ziet dit aan het pauze symbool dat aan de linkerkant vóór de bsn staat.
Wanneer de klant op handmatig staat, kunnen er wel nieuwe voorzieningen worden toegevoegd, maar er zullen geen nieuwe acties aangemaakt worden.
Onder de acties zie je nu de nieuwe nog te versturen actie staan met het pauze symbool ervoor.
Een klant handmatig beoordelen
Dubbel klik op de actie met het pauze symbool ervoor. Er opent nu een wizard.
Klik op ‘Status resetten’ en de status is aangepast naar automatisch beoordelen.
Er wordt nu gevraagd of je zeker bent dat je de status van deze actie wilt resetten.
Klik op doorgaan. Nu verschijnt onderstaande melding. Klik op OK.
Zodra de wizard sluit klik je bovenaan de pagina op ‘Beoordelen’.
Je krijgt nu de melding dat het beoordelen van de klant betekent dat de acties opnieuw zullen worden bekeken. Klik op doorgaan.
Nu verschijnt de pop-up ‘Het beoordelen van de klant is gelukt. Klik op OK.
Je zult nu zien dat de eerdere actie (in dit voorbeeld met volgnummer 5) is verwijderd en er een nieuwe actie is aangemaakt.
De klant van handmatig beoordelen afhalen
Klik bovenaan de pagina op ‘Automatisch’.
Je krijgt nu de volgende melding:
Klik op ‘Doorgaan’ en de melding verschijnt dat het wijzigen is gelukt. Klik op OK.
De laatste actie waar (door het eerdere handmatige beoordelen) een pauze symbool voorstond, is nu verwijderd en een nieuwe actie is aangemaakt.
Zodra de actie is verwerkt en verstuurd naar het CAK komt er vóór het volgnummer een envelop te staan.
De actie wordt al klaargezet, maar het stopbericht wordt pas verstuurd op de stopdatum en dus niet direct.
Let op: dit betekent dat het bericht vanuit Aeolus is verstuurd, maar betekent niet dat er al een antwoordbericht van het CAK terug is.
Pas wanneer er een groene vink (goedgekeurd) of een rood kruis (afgekeurd) voor de actie staat, is deze beantwoord.
Meerdere klanten tegelijk zetten
Het is ook mogelijk om meerdere klanten tegelijk op handmatig beoordelen te zetten of van handmatig beoordelen af te halen:
- Houdt de Shift toets ingedrukt op het toetsenbord en je kunt meerdere klanten direct onder elkaar selecteren.
- Houdt de Ctrl toets ingedrukt op het toetsenbord en je kunt willekeurig klanten selecteren die niet onder elkaar staan.